Zastanawiasz się nad zakupem dmuchanej zjeżdżalni, bo czujesz, że ciągły wynajem przestaje się opłacać? Często organizujesz eventy plenerowe, np. na zlecenie władz miasta? Sprawdź, czy zakup dmuchańca na własność to dobra inwestycja i po jakim czasie może się zwrócić.
Kiedy wynajem przestaje się opłacać
W zależności od oferty wypożyczalni, wynajem dmuchanej zjeżdżalni na cały dzień to koszt od 400 do 1.200 zł.* Wszystko zależy od wielkości konstrukcji, popularności motywu, ale też regionu, w którym działa dana firma. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku osób prywatnych, które chcą zorganizować dziecku urodziny, zająć czas na weselu lub innej imprezie rodzinnej itp. Podobnie w przypadku firm, które raz lub dwa razy w roku zapraszają pracowników na piknik z rodzinami, a sprawami organizacyjnymi zajmują się samodzielnie, bez pośredników.
Jeśli jednak potrzebujesz dmuchanej zjeżdżalni regularnie, ponieważ zajmujesz się np. organizacją eventów lub współpracujesz z władzami miasta przy zarządzaniu festynami itp., korzystniejszy od wynajmu okaże się zakup takiej konstrukcji. Załóżmy, że potrzebujesz dmuchanej atrakcji 10 razy w roku, a koszt zakupu upatrzonego produktu to 15.000 tys. zł. Taki zakup zwrócić się już po 2 sezonach.
Korzyści z zakupu dmuchańca na własność
Kupno dmuchanej zjeżdżalnie niesie ze sobą wiele korzyści. Oprócz oczywistej kwestii finansowej, w grę wchodzi też dostępność. Na duże dmuchane zjeżdżalnie z najbardziej popularnymi motywami często trzeba czekać. Jeśli masz taką konstrukcję na własność, używasz jej zawsze wtedy, kiedy potrzebujesz.
Druga kwestia to jakość. Kupując dmuchańca sprawdzonej marki masz pewność, że posłuży Ci na długo. Na przykład wykonane z wytrzymałego materiału PVC urządzenia polskiego producenta dmuchańców Gangaru wyróżniają się solidną, a przy tym lekką konstrukcją, odpornością na rozerwanie oraz trwałością kolorów.
Wykorzystując własnego dmuchańca wiesz, że jest użytkowany, czyszczony i przechowywany we właściwy sposób. Masz możliwość kompleksowego zadbania o własną atrakcję.
Personalizowana konstrukcja na własność
Jeśli zajmujesz się organizacją np. cyklicznych imprez firmowych, eventów promujących markę lub festynów finansowanych przez miasto, masz okazję wykorzystać własnego dmuchańca w celach wizerunkowo-reklamowych. Istnieje bowiem możliwość zaprojektowania dmuchanej zjeżdżalni na zamówienie, np. w barwach miasta, drużyny sportowej czy logo firmowego. Taką konstrukcję można stworzyć wyłącznie na zamówienie. Jej niewątpliwą zaletą jest unikalność, ale też cel reklamowy, który spełnia podczas imprez.
Oczywiście każda sytuacja jest inna, a wybór - zawsze indywidualny. W licznych przypadkach wynajem okaże się całkowicie wystarczający. Jednak wielu organizatorów przekonało się, że zakup dmuchanej zjeżdżalni to dobra inwestycja, która szybko się zwraca i daje większe możliwości m.in. w zakresie planowania terminu imprezy.
*) Dane uśrednione ze źródeł internetowych, 2024 rok
- Zewnętrzny materiał partnerski