Nowy marketing: zmień oblicze swojej firmyMarketing nie jest już jednorazowym działaniem, które wykonuje się w określonym czasie. Jest to raczej ciągły proces, który wymaga stałego monitorowania i aktualizacji w odpowiedzi na zmiany na rynku. Przedstawione strategie są na tyle elastyczne, że można je stosować na wiele sposobów, w zależności od tego, gdzie Twoja firma jest teraz i gdzie chcesz, aby była wkrótce.

Zwiększ ilość czasu poświęcanego na badanie opinii klientów

Marketerzy często dyskutują o tym, jak ważne są badania klientów, ale w rzeczywistości niewiele firm prowadzi ich wystarczająco dużo. W rzeczywistości marketerzy powinni prowadzić badania klientów w trakcie całego procesu rozwoju produktu. Choć ważne jest, aby badać klientów na początku procesu, aby zidentyfikować obszary niezaspokojonych potrzeb, istotne jest również, aby monitorować zmieniające się potrzeby i preferencje klientów w miarę trwania procesu. Jeśli będziesz konsekwentnie badać swoich klientów, będziesz wiedzieć, czy ich potrzeby się zmieniają. Dzięki temu można wprowadzić wszelkie zmiany w produkcie, które są niezbędne do zaspokojenia tych zmieniających się potrzeb. Poświęcając więcej czasu i wysiłku na badania klientów, można uzyskać ogólnie lepszy produkt. Unikniesz także konieczności wprowadzania kosztownych zmian w produkcie po jego wprowadzeniu na rynek, co może być kłopotliwe i kosztowne.

Zaangażuj się w elastyczną i szybko reagującą strategię marketingu cyfrowego

Marketerzy często traktują swoją strategię marketingu cyfrowego jako sztywny zestaw zasad, których należy przestrzegać przez cały czas. Jeśli ta strategia jest sztywna, nie ma zbyt dużego pola manewru, jeśli Twoja firma stanie w obliczu nagłego i niespodziewanego wydarzenia. W przypadku wystąpienia nieoczekiwanego zdarzenia możesz być zmuszony albo do zaniechania działań marketingowych, albo do realizacji strategii w sposób, który jest nieefektywny lub nawet szkodliwy dla firmy. Strategia marketingowa może być odpowiednio ukierunkowana i skuteczna, gdy firma działa w stabilnym otoczeniu. Ta sama strategia może okazać się nieodpowiednia lub nieskuteczna w czasie kryzysu, kiedy klienci szukają uspokojenia, a nie informacji o sprzedaży. Najlepszym sposobem przeciwdziałania temu zjawisku jest opracowanie elastycznej i szybko reagującej strategii marketingowej. Zamiast tworzyć sztywny zestaw zasad, należy stworzyć szerokie ramy, które dadzą nam swobodę skutecznego reagowania na zmieniające się warunki.

Od marketingu cyfrowego do brandingu

Większość działań marketingu cyfrowego skupia się na przyprowadzeniu klientów do sklepu. Co dzieje się po ich przybyciu? Jak ich zatrzymać i sprawić, by wracali? Aby stać się skuteczną organizacją marketingową, należy wyjść poza samo przyprowadzanie klientów do sklepu. Musisz upewnić się, że Twój sklep jest wart ich czasu i uwagi. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie tego celu jest skupienie się na budowaniu marki. Skupiając się na budowaniu marki, można wywrzeć trwałe wrażenie na klientach. Pozwoli to na zatrzymanie ich i sprawi, że będą wracać, niezależnie od najnowszych mód marketingowych i zmieniających się potrzeb klientów.