kobietabiznesuKobiety coraz częściej przejmują role przywódcze w świecie biznesu. Biorąc pod uwagę tę rzeczywistość, media społecznościowe stają się istotną częścią ich sukcesu.

Dzięki mediom społecznościowym kobiety mają dostęp do zupełnie nowego świata możliwości, których wcześniej nie miały. Media społecznościowe pozwalają im promować siebie i swoje firmy na platformach dostępnych dla każdego, kto jest zainteresowany publikowanymi przez nich treściami. Zapewnia im również możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi ze społeczności biznesowej i spoza niej.

Jak korzystać z mediów społecznościowych, aby rozwijać swój biznes i karierę jako kobieta?

Aby wyróżnić się z tłumu w mediach społecznościowych, bardzo ważne jest, aby wiedzieć, z kim rozmawiasz i czego chcą. W tym sensie ważne jest, aby wziąć pod uwagę różne sposoby interakcji kobiet w mediach społecznościowych. Na przykład ponad 60% kobiet korzysta z telefonu podczas programów telewizyjnych i programów. Oznacza to, że Twoje posty powinny być wystarczająco krótkie, aby kobieta mogła je przewijać podczas oglądania programu.

Publikując treści online, należy zawsze pamiętać o kilku rzeczach:

- Dołącz wyraźne CTA (wezwanie do działania) w każdym poście - coś, co sprawi, że Twoi odbiorcy będą chcieli natychmiast podjąć działanie

- Unikaj używania hashtagów, jeśli to możliwe

- Zastanów się, jak mężczyźni i kobiety inaczej zareagują na twoje

Kobiety stanowią obecnie najszybciej rozwijającą się grupę demograficzną pod względem przedsiębiorczości. Wraz z tym sukcesem przychodzi fakt, że muszą poświęcić więcej czasu swoim biznesom, niż mogli się spodziewać. Te kobiety-przedsiębiorcy szybko stają się ekspertami w dostosowywaniu swoich harmonogramów, zarządzaniu równowagą między życiem zawodowym a prywatnym oraz pielęgnowaniu pozytywnej kultury wśród swoich pracowników.

Platformy mediów społecznościowych dla kobiet-przedsiębiorców

Kobiety-przedsiębiorcy mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu, gdy adoptują platformy mediów społecznościowych i wykorzystują je do budowania marki i pozyskiwania klientów. Jedno z badań wykazało, że 73% odnoszących sukcesy przedsiębiorców korzysta z mediów społecznościowych do interakcji z klientami i potencjalnymi klientami.

Nowe badanie przeprowadzone przez sieć przedsiębiorców z siedzibą w USA wykazało, że kobiety-przedsiębiorcy mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu, gdy są obecne w mediach społecznościowych.

Media społecznościowe to potężne narzędzie dla każdego właściciela firmy. W przeszłości trudno było dotrzeć do odbiorców w mediach społecznościowych ze względu na ograniczoną liczbę obserwujących lub połączeń. Teraz, przy tak wielu nowych sieciach i narzędziach, istnieje wiele opcji dla każdej firmy. Każdy z nich ma inny cel i docelową grupę demograficzną. Najlepsza sieć społecznościowa dla kobiet-przedsiębiorców może nie być taka sama dla mężczyzn.